منبع اطلاعاتی مفید
مقالات ، ادبیات ، عکس ، آموزشهای زناشویی ، موارد جنسی و............
نوشته شده در تاریخ جمعه 8 اردیبهشت 1391 توسط . کردستانی | نظرات ()

میوه ها به دلیل دارا بودن املاح و موادمعدنى تأثیر بسزایى را در سلامت بدن، پوست و مو ایفا مى كنند. به طور متوسط میوه ها به مقدار قابل توجهى سرشار از كلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و آهن بوده و براى تأمین، رشد و استحكام پوست و مو بسیار مؤثر و سودمند هستند و انواع ویتامین ها را به بدن مى رسانند. انسان مى تواند با مصرف میوه ها مقدارى از كمبود غذایى خود راتأمین كنند، زیرا تركیبات غذایى كه براى بدن لازم است، كم و بیش در ساختمان میوه ها به كار رفته اند. همچنین مصرف مداوم میوه ها به دلیل داشتن آب، قندها، چربى ها، پروتئین ها، اسیدهاى آمینه، ویتامین ها و... در پیشگیرى از بیمارى هاى مختلف خصوصاً بیمارى هاى پوست و مو مانند ریزش مو و حتى درخشندگى، استحكام و رشد و نمو موها نقش چشمگیرى را ایفا مى كنند و حالت طراوت و زیبایى را به پوست و مو مى دهند، با توجه به این كه علت اصلى ریزش مو  در افراد، كمبود ویتامین، پروتئین و املاح معدنى است، بنابراین عدم مصرف میوه ها و سبزى ها صدمات جبران ناپذیرى را بر جاى مى گذارد.
دكتر «مسعود داوودى» محقق پوست و مو در این زمینه معتقد است: اصولاً میوه ها و سبزى هاى تازه انواع و اقسام ویتامین ها و موادمعدنى را به بدن مى رسانند و از آن جا كه وجود این مواد در سلامت پوست و مو مؤثرند، بنابراین خوردن میوه ها مى تواند در سلامت و شادابى پوست و مو نقش مهمى را ایفا كنند. همچنین ویتامین هاى CوE موجود در میوه ها به دلیل داشتن خواص آنتى اكسیدانى، فرآیندهاى تخریبى موجود در پوست و مو را تاحدودى كاهش مى دهد و پوست و مو در اثر عوامل آسیب رسان بیرونى همچون آفتاب، داروها و سن و تغییر و تحولات موجود آسیب پذیر خواهند بود.
وى معتقد است: افراد فقط با مصرف و خوردن میوه هاى تازه مى توانند ویتامین هاى موجود در آن ها را جذب كنند و از تخریب و ریزش مو جلوگیرى نمایند، این در حالى است كه عصاره آن ها و مالیدن آنها روى موى سر به دلیل عدم جذب فایده اى ندارد و حتى كرم هاى گیاهى نیز مى توانند باعث لطافت و مرطوب كنندگى پوست و مو شوند ولى باعث سلامت پوست و مو نمى شوند و موخوره ها را نیز از بین نمى برد.
دكتر «غلامحسین غفارپور» متخصص پوست و مو نیز معتقد است: مالیدن و خوردن میوه ها تفاوت چندانى در سلامت و رشد موها ندارد، فقط تاحدودى مى توانند پروتئین ها را به موها برسانند به عنوان مثال وجود ماده پروتئینى در گیاه سویا باعث درخشندگى موها مى شود ولى باعث استحكام موها نمى شود.
همچنین موادى همچون روغن بادام شیرین به عنوان مرطوب كننده موها نقش مفیدى داشته ولى باعث سلامت موها نمى شود و موخوره ها را نیز از بین نمى برد.
«میترا روزبهانى» متخصص تغذیه در این زمینه مى گوید: میوه ها و سبزى ها به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنى نقش مهمى را در رشد و حفظ موها دارد، همچنین غذاهایى مانند نان و برنج كه منابع قوى ویتامین B هستند مركباتى همچون كیوى كه منابع غنى ویتامین C هستند، نیز در رشد و نمو موها تأثیر بسزایى دارند. وى معتقد است: عنصر روى نیز كه در موادى همچون گوشت قرمز و منابع پروتئینى یافت مى شود از جمله عناصرى است كه باعث استحكام موها شده و از ریزش مو جلوگیرى مى كند، همچنین كمبود آهن كه به صورت مخفى خود را نمایان مى سازد باعث خستگى، بى حالى و حتى ریزش موها مى شود بنابراین افراد خصوصاً زنان باید منابع حاوى آهن همچون گوشت قرمز، جگر، عدس، كشمش را در برنامه غذایى خود بگنجانند و از ویتامین هایى همچون A مانند جگر و ویتامین E مانند دانه هاى روغنى موجود در روغن كبد ماهى در این زمینه استفاده نمایند.
وى معتقد است: ویتامین بیوتین نیز كه از خانواده ویتامین B است و حتى عنصر سلنیوم در رشد و حفظ موها تأثیر بسزایى دارند.
وى مى گوید: مصرف میوه ها به طور موضعى تأثیرى بر رشد و نمو موها ندارد، زیرا مدت زمان تماس با این مواد كوتاه است، همچنین شامپوهاى حاوى مواد پروتئینى نیز تأثیر مثبتى را بر روى استحكام و رشد موها ندارد، بنابراین توصیه مى شود تا افراد بیشتر خوردن میوه ها را در برنامه غذایى خود بگنجانند و از ویتامین ها و پروتئین هاى موجود در آن نهایت استفاده را ببرند.
دكتر «مونا بهار» متخصص پوست و مو نیز مى گوید: كمبود مواد غذایى و میوه ها ازمهمترین علل ریزش مو محسوب مى شود زنانى كه عمدتاً براى پیشگیرى ازچاقى و افزایش وزن از رژیم هاى غلط غذایى كه پایه آن ها براساس مصرف نكردن میوه ها و غذاهاى سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد قندى و نشاسته اى است، عوارضى همچون افزایش ریزش را به دنبال خواهد داشت. همچنین افرادى كه به دلیل بیمارى ها مواد غذایى و میوه هاى كافى به آن ها نمى رسد، بیش از سایرین در معرض ریزش مو قرار مى گیرند. وى معتقد است: افراد براى تقویت موها و جلوگیرى از ریزش مو باید به مقدار قابل توجهى از میوه ها، سبزیجات، آب میوه هاى گوناگون همچون آب (خیار، هلو، انگور و...) استفاده نمایند. نوشیدن سه لیوان آب انگور در شبانه روز براى كسانى كه در بیمارى هستند و براى پیشگیرى از ریزش مو بسیار مفید و مؤثر است.
وى مى گوید: كمبود ویتامین هاى B و همچنین سوءتغذیه نیز در ریزش مو ها نقش مهمى را ایفا مى كنند، بنابراین مصرف میوه هایى كه حاوى این ویتامین ها هستند، نقش چشمگیرى در جلوگیرى از ریزش موها دارد، مصرف سبوس گندم، جو، پوست شلتوك برنج و ماءالشعیر، كاهو، گوجه فرنگى، شیر، كدو، انبه نیز از جمله منابع غذایى محسوب مى شوند كه تأثیرات بسزایى را در رشد واستحكام موها ایفا مى كند.
وى مى گوید: ویتامین Aموجود در میوه هایى همچون زرد آلو، توت فرنگى و خرما نیز براى تقویت پوست و مو لازم است.
مصرف مغز ها نظیر نارگیل، پسته، بادام زمینى به دلیل داشتن پروتئین، ویتامین B1 و B2 براى درمان شوره سر و ریزش مو مفید است، همچنین مصرف موضعى روغن نارگیل و روغن بادام باعث تقویت و درخشندگى موها مى شود.
وى مى گوید: افراد مبتلا به شوره سر و ریزش مو مى توانند هفته اى یك یا دو مرتبه باروغن زیتون سرشان را ماساژ دهند كه علاوه بر درخشندگى موها از سفید شدن مو نیز جلوگیرى مى كند.
وى در پایان مى گوید: كمبود مس نیز باعث اختلال در رشد مو و رنگدانه پوست مى شود كه با مصرف میوه هایى همچون خرما، انجیر خشك، سیب قرمز، فندق ، گردو، مواد غذایى نظیر زرده تخم مرغ، جگر، دل و قلوه مى توان كمبود مس را جبران كرد و از ریزش مو ها به طور چشمگیرى جلوگیرى كرد



درباره وبلاگ
سلام دوست عزیز به وبلاگ خودتون خوش امدید . تو این وبلاگ هر چی بخواهید پیدا میشه . فقط خوب بگردید.
Iranbloglist.comوبلاگ برتر را انتخاب کنید.
موضوعات
آخرین مطالب
نظر سنجی
دوست عزیز نظرت راجب وبلاگ چیه




نویسندگان
آرشیو مطالب
پیوند ها
پیوندهای روزانه

 

گالری عکس
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :



تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن می باشد.

قالب وبلاگ

پیامک عاشقانه

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات