منبع اطلاعاتی مفید
مقالات ، ادبیات ، عکس ، آموزشهای زناشویی ، موارد جنسی و............
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 29 فروردین 1390 توسط . کردستانی | نظرات ()

فعالیتهای بدنی باعث افزایش بنیه و قدرت شما می شود. و در مواقع سختی و اضطراب توان شما را برای تحمل چنین وضعیتهایی افزایش می دهد هر چه سلامتتر باشید قلب، ریه و ششهای شما می توانند بهتر كار كنند و در نتیجه می توانید مدت طولانی تری راه بروید، برقصید بازی و ورزش كنید. و به طور كلی توانایی شما در همه زمینه ها افزایش پیدا می كند.

افزایش استحكام

هر چه سالمتر باشید نیروی بیشتری برای انجام كارهای بدنی خواهید داشت و همانطور كه می دانید نیرومند بودن علاوه بر زمینه های ورزشی در همه امور زندگی به دردتان خواهد خورد. چرا كه سراسر زندگی تلاش است و قوی بودن باعث می شود همه چیز به نظرتان ساده تر جلوه كند.



افزایش انعطاف پذیری :

انعطاف پذیری بدن به میزان حركات مفاصل شما بستگی دارد. خم كردن پشت، بلند شدن روی نوك انگشتان پا برای رسیدن به طبقه بالایی كمد و... همه نمونه هایی از انعطاف پذیری بدن هستند انعطاف داشتن در همه امور زندگی و حتی برای انجام فعالیتهای ورزشی مورد نیاز است انعطاف پذیری اصولاً با افزایش سن كاهش می یابد ولی می توان با انجام نرمشهایی از خشك شدن بدن جلوگیری كرد.

تاثیرات روانی از جمله بهتر خوابیدن

انجام فعالیتهای بدنی یكی از بهترین راههای كسب ”احساس خوب“ در طول روز است. وقتی ورزش می كنید خود را از همه تنشهای روزانه، همه استرسهایی كه به شما وارد شده و همه فشارهای روانی می رهانید. چرا كه در حال ورزش كردن با ترشح اندروفین (Endrophin) از مغز شما احساس آسودگی خاطر و آرامش می كنید. بدین ترتیب بهتر و راحت تر خواهید توانست پستی و بلندیهای زندگی را طی كنید وقتی بدن آماده و نیرومندی داشته باشید، روح و روان قوی تری هم خواهید داشت و به دنبال آن اعتماد به نفستان افزایش می یابد. ورزش مرتب و مداوم علاوه بر مزیت های فوق به شما كمك می كند كه بهتر و راحتتر بخوابید.

تاثیرات اجتماعی

حضور در كلاسهای ورزشی، ورزشهای تیمی و غیره راه بسیار مناسبی برای ملاقات و رویارویی با افراد تازه است، افرادی كه علایقی مشابه خود شما دارند. چنین وضعیتی در بهتر شدن روحیه شما و افزایش روابط اجتماعی تان موثر خواهد بود.

كنترل وزن

انجام فعالیت های بدنی مداوم بهترین و سالم ترین راه برای كنترل وزن و حفظ نسبت ”ماهیچه به چربی“ است با توجه به اینكه هر كس دارای وضعیت بدنی مخصوص به خود است، همه از برقراری تعادل بین چربی و ماهیچه در بدن سود خواهد برد.

بد نیست بدانید كه چربی بسیار كم یا بسیار زیاد هر دو می توانند در بدن تاثیرات منفی بجای گذارند. بنابراین لازم است با یك رژیم غذایی مناسب و ورزش به موقع همه مواد غذایی مورد نیاز بدنتان از جمله ویتامین ها،مواد معدنی، پروتئین ها و چربی را به میزان لازم دریافت كنید.

چطور استحكام و قدرت بدنی خود را افزایش دهیم؟

در كنار تمرینات اروبیك كه باعث افزایش قدرت قلب و ریه های شما می شوند، تمرینات مربوط به تقویت قوای جسمانی باعث كاهش چربی های اضافی و افزایش ماهیچه های بدن شما خواهند شد. روش انجام این تمرینات این است كه ماهیچه های مختلف بدن را با انجام ورزشهایی مثل دمبل زدن قوی می كند. می توانید به جای دمبل حتی از كیسه های سنگین حاوی شن و ماسه یا قوطی های پر از آب استفاده كنید. البته این ورزشها درباره ماهیچه دختران با كنترلهایی انجام می شود كه از ماهیچه ای شدن بدن آنها جلوگیری كند. انجام این ورزشها بدون نظارت متخصصین می تواند خطراتی در بر داشته باشد به همین دلیل سعی كنید حتی المقدور حركات را درست انجام دهید، تمرینات را دو یا چهار روز در هفته دنبال كنید و به هر یك از گروههای ماهیچه ای خود یك روز را اختصاص دهید. می توانید جدولی مطابق زیر ترتیب دهید.

جمعه پنجشنبه چهارشنبه سه شنبه دوشنبه یكشنبه شنبه

ماهیچه های مربوط به قسمتهای پایین بدن ماهیچه های مربوط به قسمتهای بالای بدن ماهیچه های مربوط به قسمتهای پایین بدن ماهیچه های مربوط به قسمتهای بالای بدن یا اینكه

جمعه پنجشنبه چهارشنبه سه شنبه دوشنبه یكشنبه شنبه

همه بدن همه بدن همه بدن

مربی ورزش مدرسه یا باشگاهی كه در آن عضو هستید باید بتواندبر حسب وضعیت جسمانی تان بهترین حالت ممكن را به شما پیشنهاد كند.

اگر می خواهید از Free wieght استفاده كنید (مثل دمبل یا باربل زدن) مطمئن باشید همیشه كسانی هستند كه شما را راهنمایی می كنند بدون استفاده از راهنمایی متخصصان این وزنه ها را بلند نكنید زیرا فقط باعث آسیب دیدگی خودتان خواهید شد.

یك برنامه ورزشی مناسب برای خود برزید:

فكر كنید و ببینید كه هدفتان از ورزش كردن چیست و بر اساس آن هدف برنامه ای بریزید: مثلاً مشخص كنید كه می خواهید روزانه چند متر بدوید یا چند بار طناب بزنید. در این صورت موفق تر عمل خواهید كرد . برنامه تان را با واقع بینی تنظیم كنید. اگر تا به حال ورزش نكرده اید انتظار نداشته باشید كه بتوانید روزی یك ساعت ورزش كنید. با نیم ساعت در روز شروع كنید و وقتی احساس كردید بدنتان آمادگی لازم را دارد مدت آن را افزایش دهید.

سعی كنید كه برنامه را با توجه به قوای جسمانی خودتان تنظیم كنید. بعلاوه برنامه را كمی انعطاف پذیر بنویسید كه اگر در ساعتهای ورزشتان اتفاقی افتاد برنامه تان به كلی به هم نخورد. اگر برای تمرینات خود به وسیله ای نیاز دارید از قبل به فكر تهیه آن باشید و به یاد داشته باشید كه هیچ وقت برای ورزش كردن دیر نیست.

ورزش برای جوانانی كه معلولیت جسمانی دارند:

بنا به اظهارات مركز جراحی های عمومی آمریكا، انجام فعالیت های مرتب ورزشی علاوه بر اینكه می تواند به معلولین در افزایش توانایی ماهیچه هایشان كمك كند در ایجاد حس ”مفید بودن“ برای آنها هم موثر خواهد بود.

در آمریكا مركزی برای ورزش معلولین به نام NSCD وجود دارد كه بدون دریافت هزینه های قابل ملاحظه در ایجاد خلاقیت در كودكان و نوجوانان معلول هم مفید است و سالانه حدود 3 هزار نوجوان و كودك معلول از آن استفاده می كنند. هیئتی متشكل از 54 متخصص و بیش از سه هزار نفر داوطلب موفق شده اند 28 هزار درس برای تعلیم به این معلولین تهیه كنند. اعضای NSCD را معلولین مثل نابینایان، ناشنوایان، كسانی كه نقص عضو دارند ناقص الخلقه ها، مبتلایان به آسم و دیابت حاد و...تشكیل می دهند. ضمناً مبتلایان به آسم می توانند با نظارت متخصص در هر فعالیت ورزشی كه مایل باشند شركت كنند.

مصدومیت ها:

فرقی نمی كند شما به چه ورزشی علاقه مند هستید. مهم این است كه اطمینان حاصل كنید كه آن ورزش را درست انجام می دهید. اگر مصدوم شوید شاید مجبور باشید مدت طولانی ورزش را كنار بگذارید. در رفتگی ،رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی ممكن است برای بهبودی به هفته ها وقت نیاز داشته باشند. پس در هنگام ورزش مراقب سلامتی خود باشید.

برای كاهش شانس مصدومیت:

قبل از شروع به ورزش های سنگین بدنتان را خوب گرم كنید، 5 تا 10 دقیقه نرمش كنید.

قبل و بعد از ورزش همه ماهیچه های اصلی خود را بكشید و این كار را (به آرامی) انجام دهید.

در هنگام ورزش از همه وسایل محافظتی مثل زانو بند، مچ بند و...كه به رشته ورزشی تان مربوط است استفاده كنید.

ورزش ها و تمرینات جدید را تحت نظر مربی انجام دهید.

به محدودیت های خود آگاه باشید. اگر به تازگی به ورزش كردن روی آورده اید به خود فشار نیاورید. ممكن است همان موقع احساس درد نكنید ولی عوارض جانبی آن ها حتماً صدماتی به شما وارد خواهند كرد.

از ورزش بیش از حد اجتناب كنید. ورزش زیادی هم می تواند به اندازه ورزش نكردن مضر باشد. هفته ای یك روز به خود استراحت بدهید.

قبل،بعد و در هنگام ورزش كردن آب بنوشید، در روزهای گرم بیشتر از روزهای معمولی آب بخورید. حتی در روزهای سرد هم چون عرق می كنید باید آب بخورید تا آب از دست رفته بدنتان را جبران كنید.

به علامت های بدنتان گوش كنید! درد همیشه علامت این است كه یك جای كار ایراد دارد پس استراحت كنید. سعی نكنید با درد كنار بیائید زیرا در این صورت فقط صدمات وارده را افزایش داده اید




درباره وبلاگ
سلام دوست عزیز به وبلاگ خودتون خوش امدید . تو این وبلاگ هر چی بخواهید پیدا میشه . فقط خوب بگردید.
Iranbloglist.comوبلاگ برتر را انتخاب کنید.
موضوعات
آخرین مطالب
نظر سنجی
دوست عزیز نظرت راجب وبلاگ چیه




نویسندگان
آرشیو مطالب
پیوند ها
پیوندهای روزانه

 

گالری عکس
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :



تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن می باشد.

قالب وبلاگ

پیامک عاشقانه

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic